القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار الاخبار

علاج الناسور العصعصي بدون جراحة

علاج الناسور العصعصي من المنزل

الناسور العصعصي الأسباب والأعراض والوقاية


 يسمى أيضًا الجيب الشعري أو الكيس الشعري  - هو التهاب يحدث عادة بسبب جذور الشعر المليئة بالشعر النامي. إذا نما الشعر إلى الداخل بدلاً من الخارج ، يتم جلب الشعر المكسور وقشور الكيراتين تحت سطح الجلد. تؤدي الي  تشكل عقدات صغيرة  تؤدي الي حدوث البكتريا ومن ثم يحدث الالتهاب 

أسباب الناسور العصعصي 

يتساقط الشعر الغير نامي (الميت) ثم يتجمع في منطقة اسفل العصعص ثم يتراكم في هذه المنطقة ويحدث التهاب 



 يمكن أن يكون ظاهرة يمكن رؤيتها أحيانًا في النواسير البعيدة بالفعل: يبدو كما لو أن الشعر قد نما مباشرة "تحت الأرض" ، ربما نتيجة لاضطراب في النمو.




على أي حال ، يمكن التعرف على بصيلات الشعر الممتدة دائمًا كنقطة سوداء صغيرة أو كفتحة بحجم مليمتر. إذا رأى الشخص مثل هذه الحفرة ، يتم تأكيد تشخيص الناسور العصعصي




بالإضافة إلى الشعر الناضج ، يمكن أيضًا أن تكون التشوهات الخلقية في العصعص أو الكدمات مسؤولة عن ذلك. يتأثر الرجال بناسور العصعص مرتين تقريبًا مثل النساء وعادة ما يمرضون بين سن 20 و 30. بالإضافة إلى ذلك ، هناك عوامل أخرى يمكن أن تفضل الناسور العصعصي:

ولاكن هناك اسباب وهي اكثر انتشارا 

نمو قوي للشعر
الجلوس المستمر
التعرق الشديد والملابس الداخلية الضيقة للغاية
النظافة غير كافية
زيادة الوزن
ضعف جهاز المناعة
تأكد من الوقوف كثيرًا إذا كان عليك الجلوس لفترات طويلة وتفضل الكراسي المبطنة جيدًا. إذا كنت عرضة لنمو قوي للشعر ، يمكن أن تكون إزالة الشعر بالليزر الوقائي في منطقة العصعص مفيدة.

أعراض الناسور العصعصي 




للتعرف على الناسور العصعصي بالضبط 




 في الأساس ، هناك ثلاث مراحل من الالتهاب ، ترتبط بأعراض مختلفة:




شكل Blande لا يمكن ملاحظة ظهور ناسور العصعص في البداية أو أن الأعراض طفيفة وغير محددة (ألم عند الجلوس على كراسي صلبة ، والشعور "بثرة" أو كدمة). في بعض الأحيان لا يكون هناك إزعاج غير فتحة مرئية في الطية الألوية.





الشكل الحاد : يمكن أن يتطور خراج شعري في غضون أيام قليلة ، وكان ناسور العصعص الكامن موجودًا بالفعل دون أن يلاحظه أحد من قبل. يمكن التعرف على الخاصية النموذجية مع نتوء مؤلم محمر في الأسفل أو في منطقة العصعص في لمحة. قد تكون الأعراض الظاهرة خارجياً بسيطة. يعاني المريض من الكثير من الألم ، على الرغم من أنك لا تستطيع رؤية الكثير. عند الفحص الدقيق ، يمكن الشعور بالتصلب ويظهر الجلد بشكل واضح. غالبًا ما تكون الحفر غير مرئية بسبب التورم. أبلغ المرضى في بعض الأحيان عن سقوط سابق على العصعص. لا يمكن تفسير اتصال سببي. ليس من غير المألوف أن تحدث الشكاوى بعد فترات طويلة من الجلوس ، كما هو الحال مع أطفال المدارس والعاملين في المكاتب أو بعد الرحلات الطويلة.





الشكل المزمن : يعاني بعض المرضى من ألم خفيف فقط ويلاحظون وجود الناسور عن طريق الخطأ أو بسبب إفراز الدم أو القيح. يمكن لاستعمار الناسور الشعري من قبل البكتيريا الموجودة دائمًا في هذه المنطقة أن يتسبب في ظهور رائحة كريهة للغاية. غالبًا ما تحتوي الكبسولة على العديد من ألياف الكولاجين وتشعر بأنها صلبة مثل الغضروف ، بحيث يحدث تهيج عند الجلوس لفترات طويلة دون أي ألم حقيقي. في بعض الأحيان يكتشف المرضى أنفسهم فتحات صغيرة في منطقة الطية الألوية.

بغض النظر عن الأعراض التي تلاحظها: اذهب إلى الطبيب! كلما تم اكتشاف ناسور العصعص مبكرًا ، كان من الأفضل علاجه.

علاج الناسور العصعصي 

اذا تم اكتشاف الناسور العصعصي في المرحلة الاولي فيمكن علاجة ببساط دون الحاجة الي عملية جراحية 

اذا تم اكتشاف الناسور في المرحلة المزمنة وهو في حالة خروج الدم او القيح في هذه الحالة قد تلجأ الي التدخل الجراحي 

ترجمة المقالة 

Coccyx fistula causes, symptoms and prevention


 Also called a capillary sinus or capillary cyst - it is an inflammation that usually occurs due to hair roots that are full of developing hair. If the hair grows inwards instead of outside, broken hair and keratin scales are brought under the surface of the skin. Lead to the formation of small nodes that lead to bacteria and then inflammation



Causes of the coccyx fistula
Non-developing hair (dead) falls out, then accumulates in the lower coccyx region, then accumulates in this area and inflammation occurs


 It could be a phenomenon that can sometimes be seen in already distant fistulas: it looks as though the hair has grown directly "underground", possibly as a result of a developmental disorder.


However, extended hair follicles can always be recognized as a small black spot or as a millimeter-sized aperture. If a person sees such a hole, the diagnosis of the coccyx fistula is confirmed


In addition to mature hair, congenital anomalies of the coccyx or bruises can also be responsible for this. Men are affected by coccyx fistula approximately twice as often as women and usually get sick between the ages of 20 and 30. In addition, there are other factors that may prefer coccyx fistula:

But there are reasons and they are more prevalent
Strong hair growth

Continuous sitting

Intense sweating and very tight underwear

The cleanliness is not enough

overweight

Weakened immune system

Make sure to stand a lot if you have to sit for long periods of time and prefer well-padded chairs. If you are prone to strong hair growth, preventive laser hair removal in the coccyx region can be beneficial.



Symptoms of the coccyx fistula

To get to know the coccyx fistula exactly


 Basically, there are three stages of inflammation, associated with different symptoms:


Blande shape The appearance of the coccyx fistula is not noticeable at first or the symptoms are slight and unspecified (pain when sitting on hard chairs, feeling "pimple" or bruising). Sometimes there is no inconvenience other than a visible opening in the gluteus fold.



Acute form: capillary abscess can develop within a few days, and the underlying coccyx fistula has been present unnoticed before. A typical feature can be identified with a painful reddish bump at the bottom or in the coccyx region at a glance. Externally visible symptoms may be mild. The patient experiences a lot of pain, although you cannot see much. Upon close examination, stiffness can be felt and the skin appears pronounced. The pits are often invisible due to swelling. Patients sometimes reported a previous fall of the coccyx. Causal connection cannot be explained. It is not uncommon for complaints to occur after long periods of sitting, as with school children and office workers or after long trips.



Chronic form: Some patients experience only mild pain and notice that the fistula is accidentally present or due to blood or pus secretion. Colonial fistula colonization by bacteria always present in this area can cause a very unpleasant odor. The capsule often contains many collagen fibers and feels solid like cartilage, so irritation occurs when sitting for long periods without any real pain. Sometimes patients themselves discover small holes in the gluteus region.

Regardless of the symptoms you notice: Go to the doctor! The earlier the coccyx fistula is discovered, the better to treat it.



Treatment of coccyx fistula
If the coccyx fistula is discovered in the first stage, it can be treated with a rub without surgery



If the fistula is discovered in the chronic stage and is in the event of blood or pus coming out, in this case it may resort to surgical intervention.
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

التنقل السريع